Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

13.03.2013 3241

Büro Yönetimi



Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır

Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır.

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılmaktadır. Bu durum, bürolardaki evrak trafiğini de hafifletmektedir. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin, bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir. Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış kişilere ihtiyaç duyulmaktadır.

 

Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir. Sekreterlik meslek olma ölçütlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.

 Büro yönetimi  alanında, okulumuzda Yönetici Sekreterliği dalında eğitim verilmektedir.

 

YÖNETİCİ SEKRETERİ

Yönetici sekreteri; yönetim bürolarını idare eden, yöneticinin iletişim enformasyonunu ve zamanını organize ederek daha verimli çalışmasını sağlayan, büro makinelerini kullanarak büro yönetimini uygulayan, belge ve sunum hazırlayan, dosyalama işlemlerini yürüten, toplantı ve seyahat organizasyonları yapan, protokol bilgisine sahip ve temsil yeteneği olan, yönetici adına görüşmeler, yazışmalar yapabilme ve bağımsız karar alma inisiyatifine sahip nitelikli kişilerdir.

Görevleri

  • İş yerinde iletişimi sağlamak,
  • İş programı ve hazırlıklarını yapmak,
  • Bilgisayarda ofis programlarını kullanmak,
  • Bilgisayarda resmî ve resmî olmayan yazıları hızlı ve doğru şekilde yazmak,
  • Çalışma ortamının organizasyonunun yapılmasını sağlamak,
  • Dosyalama ve arşivleme yapmak,
  • Etkili ve akıcı sunum yapmak,
  • Kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturmak,
  • Mesleki gelişmeleri takip etmek,
  • Tasarım programları kullanmak,
  • Ticari hesaplamalar yapmak,
  • İş hayatındaki ekonomik gelişmeleri ve faaliyet alanlarını takip etmek,
  • Ürün ve hizmet tanıtımı yapmak,
  • Kişiler arası etkili ve sağlıklı iletişim kurmak,
  • Grup ve örgüt iletişimi kurmaktır.

 

Eğitim ve Kariyer İmkânları

Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretime Geçiş Sınavı"nda başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler.

İş Bulma Olanakları:

Özel sektör ve kamu kuruluşlarında, hastane, belediye, dernek, oda, baro gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler.